Яворівська міська рада
Львівська область, Яворівський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення Яворівської міської ради «Про затвердження Положення про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території населених пунктів Яворівської міської ради Львівської області»

Дата: 10.10.2024 10:24
Кількість переглядів: 65

 


Аналіз регуляторного впливу до проєкту регуляторного акту – «Про затвердження Положення про розміщення тимчасових  споруд  для провадження підприємницької діяльності на території населених пунктів Яворівської міської ради Львівської області» розроблений з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту та Методики відстеження результативності регуляторного акту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акту».

Проблема полягає в тому, що Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 затверджений Порядок розміщення на об'єктах благоустрою споруд для користування окремими елементами благоустрою комунальної власності, але даним Порядком не передбачено надання замовником документації на землекористування. Правове регулювання зазначеного питання потребує значного уточнення, що є необхідним компонентом на шляху створення дієвої системи видачі документів на розміщення споруд.

Потреба в прийнятті даного рішення обумовлена необхідністю правового впорядкування ситуації щодо користування окремими конструктивними елементами благоустрою   комунальної   власності   для   розміщення   споруд та оплати за їх користування.

 

 

І. Визначення проблеми

Прийняття нового регуляторного акту дозволить вдосконалити порядок користування елементами благоустрою для розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності на території населених пунктів Яворівської міської ради Львівської області .

Положенням про розміщення тимчасових  споруд  для провадження підприємницької діяльності на території населених пунктів Яворівської міської ради Львівської області (далі – Положення) планується визначити порядок справляння плати за користування елементами благоустрою для розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності та встановити ступінь відповідальності за несвоєчасну сплату плати за користування або ухилення від неї.

Регуляторний акт приймається у відповідності до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про благоустрій населених пунктів», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності», з метою:

  • підвищення ефективності використання майна Яворівської міської ради Львівської області, шляхом передачі в тимчасове користування елементів благоустрою для розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності;

  • задоволення прав та інтересів мешканців Яворівської громади, створення сприятливих умов для розвитку підприємництва;

  • збільшення надходження коштів до міського бюджету;

  • забезпечення ефективного врегулювання відносин, пов’язаних з тимчасовим користуванням окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності;

  • встановлення порядку визначення розміру плати за користування та затвердження економічно-обґрунтованої базової вартості 1 кв.м конструктивного елементу благоустрою.

 

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Територіальна громада

+

-

Органи місцевого самоврядування

+

-

Суб’єкти господарювання

+

-

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

-

 

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів: проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, оскільки вони не дозволять врахувати особливості рівня життя та доходів населення відповідних населених пунктів громади.

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою чинних регуляторних актів: проблема не може бути вирішена за допомогою чинних регуляторних актів, оскільки вони не врегульовують проблеми порядку користування конструктивними елементами благоустрою, що перебувають у комунальній власності Яворівської міської ради Львівської області загалом, а також не відповідають принципу децентралізації.

ІІ. Мета та цілі регулювання

Проект регуляторного акту спрямований на розв’язання проблеми    визначеної в попередньому розділі.

Організація порядку користування елементами благоустрою для розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності на території населених пунктів Яворівської міської ради Львівської області розроблена з метою отримання додаткових надходжень до місцевого бюджету.

Основними цілями регулювання є:

    • визначення розмірів плати за користування елементами благоустрою для розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності з врахуванням ринкових умов;

    • встановлення чітко визначених прав та обов’язків Власника місця та Користувача відповідно до договорів на право тимчасового користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд на території населених пунктів Яворівської міської ради Львівської області (далі – Договір)

    • стимулювання розвитку підприємництва;

    • забезпечення права органів місцевого самоврядування на оформлення паспорту прив’язки тимчасової споруди;

    • дотримання передбачених законодавством норм та правил;

    • покращення благоустрою та збереження архітектурного вигляду населених пунктів;

    • підтримка та розвиток підприємництва на території Яворівської міської ради Львівської області;

    • збільшення надходжень у міський бюджет від суб'єктів підприємницької діяльності;

    • упорядкування відносин між місцевою владою та підприємцями.

      1. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів досягнення цілей державного  регулювання.

Під час підготовки цього проєкту рішення, розглянуто такі альтернативні способи досягнення цілей регуляторного акту:

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Прийняття проєкту акту.

Ця альтернатива є прийнятною. Дозволяє вирішити питання максимально ефективно, виходячи з економічної оцінки території Яворівської міської ради, вдосконалити процедуру користування та функціонування елементів благоустрою для розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності на території населених пунктів Яворівської міської ради Львівської області та збільшити надходження до місцевого бюджету

Альтернатива 2

Не прийняття регуляторного акту.

Ця альтернатива є неприйнятною, оскільки не дозволяє вирішити питання користування та функціонування окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної

власності та збільшити надходження до місцевого бюджету

Альтернатива 3

Вирішення питання за допомогою ринкових механізмів без

 

 

прийняття регуляторного акту, але враховувати, що правові акти не містять чіткого алгоритму дій, дозволяє вирішити питання на базовому рівні без врахування економічної оцінки території Яворівської міської ради.

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів Яворівської міської ради та оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1. Прийняття проєкту акту

Правове регулювання користування окремими конструктивними елементами благоустрою, як наслідок прогнозоване збільшення кількості суб’єктів підприємницької діяльності.

Можливе незначне підвищення вартості товарів та послуг для їх споживачів.

Альтернатива 2. Не прийняття регуляторного акту

Відсутні

Недоотримання додаткових надходжень до місцевого бюджету, можливе порушення прав споживачів, щодо якості та безпеки товарів і продукції,

тощо.

Альтернатива3. Вирішення питання за допомогою ринкових механізмів

Покращення умов життєдіяльності мешканців громади, за рахунок збільшення надходжень до місцевого бюджету.

Збільшення витрат суб’єктів підприємницької діяльності, що може вплинути на підвищення вартості товарів та послуг для їх споживачів, а також на скорочення робочих місць та перехід суб’єктів

господарювання в «тінь».

 

 

      1. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Здійснюється вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 – цілі прийняття регуляторного акту, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 – цілі прийняття регуляторного акту, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 – цілі прийняття регуляторного акту, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 – цілі прийняття регуляторного акту, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотири - бальною системо

оцінки)

 

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1.

Прийняття проєкту акту

4

цілі будуть досягнуті повною мірою (проблема більше не

існуватиме)

Альтернатива 2.

Не прийняття регуляторного акту

1

цілі прийняття регуляторного акту, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

Альтернатива 3.

Вирішення питання за допомогою ринкових

механізмів

1

не дозволяє вирішити існуючу проблему

 

 

Рейтинг результативнос ті

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1.

Прийняття проєкту акту

4

4

Додаткове наповнення місцевого бюджету. Цілі прийняття регуляторного акту Досягнуті повною мірою.

Альтернатива 2.

Не прийняття регуляторного акту

1

1

Недоотримання надходжень до місцевого бюджету.

Альтернатива 3.

Вирішення питання за допомогою ринкових механізмів

2

2

Додаткове наповнення місцевого бюджету та паралельного переходу суб’єктів господарювання в тінь у зв’язку з надмірним навантаженням, здійсненим без урахування місцевого економічного клімату.

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акту

Альтернатива

1.

Прийняття проєкту акту

Альтернатива є доцільною. Прийняття рішення забезпечить наповнення місцевого бюджету. Досягнення балансу інтересів органу місцевого самоврядування та платників місцевих податків і зборів. Забезпечення населення пунктами торгівельного, побутового, соціально-культурного призначення, наближених до місця проживання.

Зміни до чинного законодавства.

Альтернатива

2.

Не прийняття регуляторного

акту

 

 

 

 

 

Фото без описуФото без опису

Зміни до чинного законодавства.

Альтернатива

3.

Вирішення питання за допомогою ринкових механізмів

Цілі регулювання можуть бути досягнуті частково. Неврахування економічної оцінки території громади. Балансу інтересів досягнути неможливо.

Зміни до чинного законодавства.

 

Таким чином для реалізації обрано Альтернативу 1 – прийняття пропонованого регуляторного акту, з метою вирішення питання ефективного використання окремих елементів благоустрою, що перебувають в комунальній власності та додаткового наповнення місцевого бюджету Яворівської міської ради.

 

      1. Механізм та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми.

Механізмом розв’язання описаної вище проблеми є прийняття рішення Яворівської міської ради Львівської області «Про затвердження Положення про розміщення тимчасових  споруд  для провадження підприємницької діяльності на території населених пунктів Яворівської міської ради Львівської області».

Запропоновані механізми регуляторного акту, за допомогою яких можна розв’язати проблему:

Цей регуляторний акт пропонує розв’язати проблему шляхом:

    • встановлення розміру плати за користування, яка визначаються, виходячи з  економічної оцінки території Яворівської міської ради;

    • затвердження Методики розрахунку плати за тимчасове користування окремими елементами благоустрою для розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності на території населених пунктів Яворівської міської ради Львівської області;

    • впорядкування розміщення, облаштування та утримання ТС;

    • прозорість розташування ТС;

    • затвердження типової форми договору на право тимчасового користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд на території населених пунктів Яворівської міської ради Львівської області.

Організаційні заходи, що мають здійснити виконавчі органи міської ради для впровадження регуляторного акту:

  • оприлюднення на офіційному веб-сайті ради проєкту рішення «Про затвердження Положення про розміщення тимчасових  споруд  для провадження підприємницької діяльності на території населених пунктів Яворівської міської ради Львівської області»;

  • опрацювання пропозицій та зауважень юридичних та фізичних осіб. Вирішення проблеми позитивно впливає на розвиток підприємництва, оскільки збільшується кількість суб’єктів господарювання за рахунок встановлення нових тимчасових споруд.

 

    1. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту.

Регуляторний акт стосується інтересів органу місцевого самоврядування, громадян, суб’єктів господарювання. Негативних наслідків у зв’язку з прийняттям регуляторного акту не очікується.

Яворівська міська рада Львівської області при введені в дію запропонованого проєкту регуляторного акту не понесе додаткових витрат коштів місцевого бюджету, а також витрат на контроль за його виконанням.

Можливість досягнення мети та цілей у разі прийняття рішення є цілком реальною, не потребує додаткових витрат та забезпечується у разі добросовісного виконання його вимог підприємцями. Рівень впровадження та виконання вимог акту оцінюються, як достатній та відповідає тим ресурсам, якими розпоряджаються виконавчі органи міської ради.

 

    1. Очікувані результати прийняття регуляторного акту.

Нижче наведена таблиця з очікуваними результатами прийняття рішення Яворівської міської ради Львівської області «Про затвердження Положення про розміщення тимчасових  споруд  для провадження підприємницької діяльності на території населених пунктів Яворівської міської ради Львівської області»:

 

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Місцева влада

  • Забезпечення прозорості процедури розташування ТС для здійснення підприємницької діяльності.

  • Підвищення іміджу місцевої влади.

  • Дохід до місцевого бюджету.

Витрати, пов’язані з впровадженням та контролем за дотриманням вимог регуляторного акту.

Суб’єкти підприємницької діяльності

  • Спрощення процедур отримання паспортів прив’язок на тимчасові споруди для провадження підприємницької діяльності.

  • Реалізація з боку суб’єктів господарювання прав щодо розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.

Витрати, пов’язані з його впровадженням відсутні.

Територіальна громада

  • Покращення умов обслуговування мешканців міста.

  • Одержання якісних послуг.

  • Покращення благоустрою та збереження архітектурного вигляду міста.

Витрати, пов’язані з його впровадженням відсутні.

 

VIII. Строк дії регуляторного акту.

Запропонований проєкт регуляторного акту запроваджується довгостроково, до внесення змін або до прийняття нових нормативно-правових актів.

У разі потреби, до нього вноситимуться зміни за підсумками аналізу відстеження його результативності.

IХ. Визначення показників результативності дії регуляторного акту

Ефективність регуляторного впливу проєкту рішення Яворівської міської ради Львівської області «Про затвердження Положення про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території населених пунктів Яворівської міської ради Львівської області» визначатиметься за такими показниками:

  • кількість поданих суб'єктами господарювання заяв про наміри розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності;

  • розмір надходження коштів у місцевий бюджет;

  • кількість укладених та продовжених договорів;

  • загальна кількість суб'єктів господарювання, якими отримані паспорти прив’язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.

Х. Заходи за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акту

 

Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися відповідно до ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», шляхом застосування базового, повторного та періодичного відстеження.

Базове відстеження результативності регуляторного акту буде проведене через один рік після набрання чинності цим регуляторним актом.

Повторне відстеження результативності регуляторного акту буде здійснено через рік після базового відстеження, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом.

Періодичне відстеження результативності – кожні три роки, починаючи після прийняття регуляторного акту, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акту.

Відповідні відстеження будуть проводитись шляхом аналізу статистичних даних.

Проєкт рішення сесії Яворівської міської ради "Про затвердження Положення про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території населених пунктів Яворівської міської ради Львівської області"

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних