На Львівщині презентували інформаційний сервіс для наших воїнів і ветеранів – «Навігатор ветерана»
Презентація відбулась під час регіонального форуму «Повернення ветеранів до громад: ефективне інформування щодо сервісів та можливостей».
У Львові під час регіонального форуму «Повернення ветеранів до громад: ефективне інформування щодо сервісів та можливостей» презентували «Навігатор ветерана». Його створила команда Правозахисного центру для військовослужбовців. Цей інструмент допоможе військовим, ветеранам та їхнім родинам зорієнтуватися в базових юридичних питаннях, дізнатися про етапи шляху пораненого та отримати корисні контакти для звернення.
Скористатися сервісом можна за посиланням: https://surl.li/uprfg
Захід зібрав 50 учасників, серед яких представники територіальних громад, працівники регіональних управлінь соціального захисту та інші фахівці, які відповідають за взаємодію з ветеранами.
Серед основних спікерів заходу був військовий, співзасновник Правозахисного центру для військових «Принцип» Масі Найєм. Він представив роботу центру та наголосив на ролі громади у поверненні ветеранів.
«Ми створили цю організацію після мого поранення 5 червня 2022 року. Мавши юридичну компанію, я попросив своїх юристів знайти покрокову інструкцію, що ж робити далі. Мої досвідчені колеги протягом двох місяців шукали відповідь, адже є дуже багато інформації. Та я не міг знайти ресурсу, де уніфіковано зібрали б ці питання. Тож Навігатор ветерана дає ясність, що робити крок за кроком після поранення», – розповів Масі Наєм.
Учасники заходу мали можливість ознайомитися з «Сервісним навігатором» – інструментом для навігації ветеранів у громаді. Представники «Принципу» презентували процес дослідження та основні результати, а також обговорили з аудиторією матеріали навігатора.
Також під час події наголосили на важливості інформаційної політики, яка має відповідати актуальним запитам суспільства.
«Коли ми говоримо про інформаційну політику, згадайте перші дні повномасштабного вторгнення, коли були черги до територіальних центрів комплектування. А зараз, коли працівник ТЦК, часто ротаційний і з перенесеними травмами, вручає повістку, люди не хочуть її брати. І це дуже негативне явище, адже в нас зникає сила духу. Вона зникає з різних причин: питання суспільної справедливості, віри, ставлення до держави та інституцій. Причини можуть бути різні, навіть сімейні, але сила духу суспільства падає.
Інформаційна політика повинна бути не лише про мобілізацію. Вона має бути про державу і про те, що кожен з нас є частиною цієї держави. Люди повинні розуміти, що вони не окремі індивіди чи сім'ї, а частина державності», – зазначив начальник Львівської ОВА Максим Козицький.
Він також наголосив, що ветерани – це дуже ціннісна спільнота. І обовʼязок держави та громад – допомогти їм якнайшвидше адаптуватися після повернення з війни і знайти себе у тих сферах, де вони будуть активними учасниками життя громад.
Крім того Максим Козицький нагадав, які ще сервіси для воїнів, ветеранів та їхніх рідних уже працюють у Львівській області:
Львівська ОВА напрацювала Концепцію підтримки Захисників і Захисниць у Львівській області. Усі актуальні можливості для наших воїнів у різних сферах зібрали тут: Захиснику та Захисниці
З ініціативи Львівської ОВА у Львові працює Офіс підтримки родин військових, а у кожному районі області для військових і їхніх родин відчинені двері офісів Координаційного центру при ЛОВА, де ми спільно з партнерами безкоштовно надаємо психологічну, юридичну, гуманітарну допомогу, допомогу з пошуком роботи чи за іншими запитами. Контакти: Координаційний центр підтримки цивільного населення при ЛОВА
Також на Львівщині запрацював Портал послуг та пільг для Захисників і Ветеранів – платформа, яка інформує про всі послуги та пільги, які можуть отримати наші захисники та захисниці, ветерани, члени їхніх родин в усіх громадах області: https://cutt.ly/feuttNHd
Завершальну частину форуму присвятили інструментам для надавачів послуг від «Принципу». Презентували матеріали для надавачів послуг ветеранам у громаді щодо правової допомоги, охорони здоров’я та соціальних послуг.