14.02.18_osbb

Набридли обдерті стіни в під’їзді? Зламана дитяча площадка за вікном?

Немає де припаркувати авто? Живеш на останньому поверсі і під час дощу тобі капає на голову?

Досить! Досить терпіти!

Змініть своє життя на краще, створіть ОСББ і самі вирішуйте, що покра­щу­вати у вашому будинку в першу чергу! А Яворівська міська рада Вас підтримає !!!

Насамперед, щоб створити ОСББ, вам необхідна команда.

Команда – це ваші сусіди, які так само, як і ви, зацікавлені в тому, щоб у будинку був порядок, і з кожним роком він ставав все кращим та ефективнішим.

Коли у вас є команда з відповідальних сусідів, необхідно створити ініціативну групу, до складу якої повинні увійти не менше ніж три власники квартир та/або нежитлових приміщень у вашому будинку.Факт створення ініціативної групи фіксується у відповідному протоколі, форма якого може бути довільною. Головне, щоб кожен член ініціативної групи поставив у протоколі свій підпис, засвідчивши справжність інформації, зазначеної у документі.

Наступний відповідальний етап – з’ясування інформації про співвласників вашого багатоквартирного будинку.

Якщо ваш будинок введено в експлуатацію після 2013 року, інформацію про всіх власників можна отримати в Центрі надання адміністративних послуг.

Якщо будинок був введений в експлуатацію до 2013 року, необхідно звернутися до Бюро технічної інвентаризації для того, щоб дізнатися інформацію про осіб, які стали власниками до 2013 року, а також – до Центру надання адміністративних послуг для того, щоб дізнатися інформацію про осіб, які стали власниками після 2013 року.

Після того, як ви отримаєте інформацію про всіх власників, важливий крок –повідомлення всіх співвласників про дату, час, місце, порядок денний та ініціаторів проведення установчих зборів.

Зауважте, що порядок денний, який ви зазначаєте у повідомлення, має бути таким самим, як порядок денний на установчих зборах.

А тепер розпочинається найвідповідальніший етап у процесі створення ОСББ – установчі збори.

Це той етап, у якому мають бути задіяні всі члени ініціативної групи та інші відповідальні сусіди.

Для того, щоб установчі збори пройшли швидко та ефективно, вам необхідно належно підготуватися.

Доцільно написати собі сценарій проведення установчих зборів, у якому прописати для себе порядок дій та передбачити можливі ситуації.

На установчих зборах необхідно розглянути чотири обов’язкових питання:

  1. Обрання головуючого та секретаря установчих зборів. Це ті особи, які будуть вести установчі збори, складати протокол за їхніми результатами, збирати результати голосування та проводити письмове опитування. Рішення щодо цього питання ухвалюється більшістю голосів присутніх співвласників.
  2. Створення ОСББ та затвердження його назви. Для ухвалення рішення щодо цього питання необхідно, щоб «за» було понад 50 % голосів співвласників пропорційно до частки площі їхньої власності відносно загальної площі багатоквартирного будинку. Обираючи назву для ОСББ слід перевірити, чи не зареєстровано юридичну особу з тотожною назвою. Це можна зробити за допомогою онлайн-запиту до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
  3. Затвердження Статуту ОСББ. Для ухвалення рішення щодо цього питання необхідно, щоб «за» було понад 50 % голосів співвласників пропорційно до частки площі їхньої власності відносно загальної площі багатоквартирного будинку. Статут – це Конституція вашого будинку, у якій повинні бути передбачені правила для діяльності вашого ОСББ.
  4. Надання повноважень особі для подання документів для державної реєстрації ОСББ. Для ухвалення рішення щодо цього питання необхідно, щоб «за» було понад 50 % голосів співвласників пропорційно до частки площі їхньої власності відносно загальної площі багатоквартирного будинку.

На установчих зборах можна також обрати Правління ОСББ, яке зі свого складу обере Голову Правління, та ревізійну комісію. Зауважте, що до складу ревізійної комісії можуть входити тільки співвласники багатоквартирного будинку.

Якщо на установчих зборах ви не набрали достатню кількість голосів співвласників (понад 50 % пропорційно до площі), ви маєте можливість протягом 15 днів з дати, коли відбувалися установчі збори, провести письмове опитування співвласників.

Коли ви зібрали необхідну кількість голосів та оформили всі документи, необхідно зареєструвати ваше ОСББ як юридичну особу.

Це можна зробити як в ЦНАПі, так і у нотаріуса. Первинна реєстрація юридичної особи є безкоштовною.

Після державної реєстрації вашого ОСББ необхідно подати заяву до Державної податкової інспекції за формою 1-рн для отримання статусу неприбуткової організації.

З моменту, коли ваше ОСББ зареєстроване як юридична особа та має статус неприбутковості, ви можете розпочинати повноцінну роботу, зокрема:

  • складати кошторис на утримання будинку,
  • затверджувати розмір внеску,
  • брати участь у державних та місцевих програмах фінансування ОСББ,
  • брати кредити,
  • втілювати проекти з термомодернізації.

І це не вичерпний перелік. Ви зможете робити багато інших важливих дій, які гарантовано принесуть користь вашому будинку.

Процес створення ОСББ – досить простий та зрозумілий. Тому боятися можна тільки одного – відповідальності. Проте усвідомлюємо ми це чи ні, але ми вже відповідальні за наш будинок відтоді, як придбали квартиру.