Допомога роботодавцям, які зупинили чи скоротили свою діяльність у зв’язку з карантином.

 Уряд ухвалив рішення щодо надання 4,7 млрд грн для виплати допомоги по частковому безробіттю на період карантину. Така допомога надається роботодавцям, які зупинили чи скоротили свою діяльність у зв’язку з карантином:

– суб’єктам малого та середнього бізнесу, які мають найманих працівників;
– приватним підприємцям, які мають/чи не мають найманих працівників.

Обов’язковою умовою для оформлення допомоги є сплата ЄВ за 6 місяців, які передували зупиненню чи скороченню діяльності. Детально про порядок і умови отримання допомоги по частковому безробіттю можна ознайомитися на сайті державної служби зайнятості в покроковій інструкції.

Для того, щоб отримати допомогу, треба звернутися до служби зайнятості за місцем сплати єдиного внеску упродовж 90 днів з моменту зупинення чи скорочення діяльності та подати необхідний пакет документів. Кваліфіковану консультацію щодо оформлення допомоги можна отримати в Яворівській РФ ЛОЦЗ у телефонному режимі (0-259) 2-15-68 – відділ взаємодії з роботодавцями.

Для отримання допомоги роботодавець або ФОП , який є застрахованою особою, має звернутися до центру зайнятості за місцем реєстрації його як платника ЄСВ та подати такі документи:

  1. Заяву у довільній формі. У заяві роботодавця зазначається, зокрема, інформація про належність роботодавця до суб’єктів малого або середнього підприємництва відповідно до ГКУ, разом із засвідченими роботодавцем копіями підтвердних документів щодо середньої кількості працівників та доходу роботодавця за календарний рік, що передує року подання до центру зайнятості документів.
  2. Засвідчену роботодавцем/ФОП, який є застрахованою особою, копію наказу із зазначенням дати початку зупинення (скорочення) діяльності.
  3. Відомості щодо себе для ФОП згідно з додатком 2.А для роботодавців — відомості про працівників (прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України), в яких виникло право на допомогу по частковому безробіттю на період карантинуза формою згідно з додатком 1. У разі подання відомостей щодо себе та щодо найманих працівників ФОП, який є застрахованою особою, подає відомості за формами згідно з додатками 1 і 2.
  4. Довідку про сплату ЄСВ за останні шість місяців, що передують даті зупинення (скорочення) діяльності, подану роботодавцем на підставі звітних відомостей, що надаються до ПФУ, крім ФОП, які є застрахованими особами та звільнені від сплати ЄСВ. 

У разі прийняття рішення щодо надання допомоги по частковому безробіттю на період карантину фізичній особі — підприємцю, який є застрахованою особою, договір з такою особою не укладається.

У разі прийняття рішення про відмову в наданні допомоги по частковому безробіттю на період карантину центр зайнятості протягом трьох робочих днів з дати прийняття такого рішення письмово повідомляє про нього роботодавцю/ФОП, який є застрахованою особою, з обґрунтуванням причин відмови. 

 Перерахування коштів ФОП, який є застрахованою особою, або роботодавцю для виплати працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину здійснюється центром зайнятості щомісяця протягом трьох робочих днів після зарахування відповідних коштів на рахунок центру зайнятості на підставі відомостей про осіб, щодо яких виконуються вимоги частини третьої статті – 47-1 Закону “Про зайнятість населення”, наданих роботодавцем за формою згідно з додатком 1, а ФОП, який є застрахованою особою, — за формою згідно з додатком 2.